Obserwatorzy

sobota, 14 grudnia 2013

Moje kwiaty

Witajcie !!!
Dzisiaj postanowiłam dać sobie i Wam odpocząć od świątecznych klimatów i pokazać Wam moją drugą po rękodziele pasję. A są nią kwiaty doniczkowe. Mam również na ich punkcie niezłego fioła.  Jedynie nie darzę sympatią kaktusów, za to mój mąż jest ich fanem i hodowcą amatorem.  Lubię kwiaty kwitnące ale i te całkiem zieloniutkie. Ubolewam,  że posiadam w domu tylko 5 okien a co za tym idzie 5 parapetów na których mogą stać  moje kwiaty. To tyle tytułem wstępu , a teraz zapraszam na prezentację. 

 Jako pierwsza szlumbergera - grudnik - kaktus bożonarodzeniowy 
Ten na górze mieszka już u mnie  1,5 roku . Trochę mu się kalendarz w tym roku pomylił bo zakwitł już w połowie listopada. Te dwa poniżej są kupione tydzień temu i nie wiem jeszcze czy im sie u mnie spodoba. 


Kolejne  są fiołki afrykańskie popularnie zwane domowymi. 
Mało wymagające, kwitną u mnie praktycznie cały rok.  


A tutaj trochę zieloności : na samym środku filodendron pnący - rośnie praktycznie wszędzie,  z lewej oczywiście tradycyjna paprotka - mam ją ok. 2 miesięce więc nie wiem jeszcze czy się u mnie zadomowi - w domu coś mi paprocie nie chcą rosnąć , ale za to w pracy mam 25 letnie okazy naprawdę piękne. Pokażę przy następnej okazji. Z prawej oczywiście skrzydłokwiat . Aktualnie nie kwitnie , ale poniżej zdjęcie z kwietnia kiedy to miał dwa ładne kwiatki. 



A  na zakończenie moje prawdziwe perełki - storczyki - moje ulubione . Mam ich 15 szt. Aktualnie kwitnie tylko jeden, ale 13 kolejnych ma pędy kwiatowe. Jak zakwitną nie omieszkam się pochwalić. 


A tak wygądają moje storczyki jak zakwitną - zdjęcia z zeszłego roku. 



I to by było na tyle dzisiaj, mam nadzieję że Was nie zanudziłam. 



6 komentarzy:

  1. Aniu cudowne kwiatki,szczególnie zazdroszczę takiej ilości storczyków.Ja mam ale tylko dwa i obecnie kwitną już drugi raz,więc i z tego się cieszę.,Natomiast moja szlumbergera w tym roku rozkwitła jak szalona,tak sobie myślę czy to nie będzie oznaką srogiej zimy, bo nigdy jeszcze aż taka bogata w kwiaty nie była .Trzymaj się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Danusiu mam niezłego fioła na punkcie storczyków, zbieram je już kilka lat i znajomi już wiedzą że z okzaji jakiś tam urodzin, imenin itp to ja chętnie kolejnego storczyka. A kwitną mi w zasadzie na okrągło , raz jeden raz drugi . Oczywiście dziękuję za przemiły komentarz jesteś niezawodna jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!. Nacieszyłam oczy Twoimi okazami.
    U mnie też grudniki wcześnie kwitły, a teraz znowu maja paczki.
    Niestety nie mogę hodować storczyków, bo wszystkie okna mam do słońca, trzykrotne próby nie powiodły się.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale u Ciebie jest pięknie :)). Zanim zaczęłam prace w terenie też miałam dużo kwiatów, przez 7 lat (byłam w domu tylko w sobotę i niedzielę) troszkę ich ubyło :(( teraz znowu zaczynam hodowlę :)). Ja mam tylko 2 storczyki ale ten jeden kwitnie mi już 4-ty raz :) ale grudniaczki kwitną tak jakoś marnie :((. Moja mama mówi, że jak w domu jest dużo kwiatów do jest dobra gospodyni :)). Pozdrawiam. Bogusia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne kwiatki :-)) Szczególnie zazdraszczam kwitnących fiołków :-) Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Poza kalią mam taki sam zestaw kwiatowy plus kaktusy

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...